Ole Holbech

Page
Menu
News
Du er her:   Hjem > Gode link

Gode link

Link til medienyheder

mediawatch.dk
tvnyt.dk
media.guardian.co.uk
djmx.dk

 

Link

www.sdue.sdu.dk
Master i international virksomhedskommunikation

www.steenhildebrandt.dk
Steen Hildebrandt

www.alfredjosefsen.dk
Imradirektør Alfred Josefsen

www.christiannissen.com
Christian S. Nissen

www.cultory.dk
Innovation med mere

www.Jesperklit.dk
Jesper Klit og partners

www.Changecom.dk
Leif Pjetursson

dr.dk

ritzau.dk

journalistforbundet.dk

kommunikationsforening.dk

mediajobs.dk

kommunikationsforum.dk

jobzonen.dk

Citater

"Den bedste chef er den, der har fornuft nok til at vælge gode medarbejdere til at gøre arbejdet, og selvbeherskelse nok til at lade være med at forstyrre dem, mens de gør det."
T. Roosevelt

"Generelt mener jeg om fejl, at de ikke kan undgås. Hvis ikke man laver fejl overhovedet, er det sikkert, fordi man arbejder for lidt. Jeg mener også, at vi er sat på jorden for at lære af dem."
Per Mikael Jensen, TV 2-direktør i Journalisten

"Vi skal behandle vore medarbejdere på en sådan måde, at de glæder sig til at komme på arbejde hver dag, og er stolte over at fortælle hvor de arbejder."
Mission for Middelfart Sparekasse ved adm. direktør Hans Erik Brønserud

”Lad det være slået fast med det samme. Kommunikation er magt. Rå og ubesejret magt. Den, der behersker kommunikation, kan alt. Den, der ikke kan kommunikere, har svært ved at kunne noget som helst. Kommunikation til rette tid, på rette måde og på rette sted er altså i sin gribende enkelthed nøglen til at blive blandt de bedste.
Viden er magt. Men kommunikation om viden er større magt, fordi den fører status tilbage til den, der kommunikerer. Basismidlet er evnen og viljen til at kommunikere åbent og troværdigt. Det er den evne, som giver excellence”.

Preben Kjær i "Sig det, som det er"

Det er ikke mærkeligt, at mennesker helst vil arbejde for ledere, der har humoristisk sans, er optimistiske og har evne til at fremelske positive følelser, uden af den grund at blive overfladiske. Modsætningen - ledere, som spiller på det negative register, som er for alvorlige, irritable, dominsrende og kolde - frastøder mennesker.
"Når Ledelse er kommunikation" af Leif Pjetursson.

"Tag dog for h... og giv dem lidt elementær ledelse," forklarede en kvindelig tv-producer mig, da vi sammen lavede tv-programmer om videnskab, uden at jeg helt havde vænnet mig til det indlysende behov for arbejdsledelse, der opstår når et kamerahold arbejder med at realisere programværtens flimrende ideer: "Du skal sige helt klart til dem, hvad vi skal nå, og bagefter sige, at vi har nået det, så de kan rette ryggen og gå hjem og bolle konen."
Tor Nørretranders: "Det generøse menneske" om dialog med Pia Marquard

Gode bøger

Forandringskommunikation og ledelse

Dag Ingvar Jacobsen (2005): Organisationsændringer og forandringsledelse. København: Sam-fundslitteratur. 315 sider.

Steen Hildebrandt og Søren Brandi (2005): Ledelse af forandring. København: Børsens Forlag. 223 sider.

Leif Pjeturrsson (2005): Når ledelse er kommunikation. København: Børsens Forlag. 305 sider.

Helle Petersen (2003): Forandringskommunikation. København: Samfundslitteratur. 227 sider.

Ideudvikling og coaching

Ulrik Haagerup (2006): En god idé - fik du den?,  Sesam

Jane Blichmann og Stig Kjerulf: Executive Coaching. København: Børsens Forlag.

H.C. Andersen: Ideudvikling, coaching og efterkritik - værktøjer til en mere kreativ arbejdsplads. DR Multimedie.

« forrige  |   top  |   næste »
Page
Menu
News
Page
Menu
News

Powered by CMSimple | Template by CMSimple | Login